Stipendistka Fulbrightovy komise na KOV

Elizabeth Yeager Washingtonová na své domovské univerzitě vyučuje kurzy věnované metodám výuky sociálních věd, kritické výchově k demokratickému občanství a dále efektivní výuce a řízení třídy. Mezi její výzkumné zájmy patří občanská výchova, kritické demokratické občanské vzdělávání, výuka sociálních témat a výuka a učení se dějepisu.

  

29. 6. 2022

Elisabeth Washington, Ph. D. bude v podzimním semestru 22 vyučovat předmět Critical Issues in Democratic Citizenship Education, ke kterému v připravovaném sylabu píše:

This course is designed to engage teacher-scholars in critical issues centered around the place of schooling in a robust, deliberative democracy. We will take into account the climate of extreme political polarization, attacks on the nature of the public sphere, race and class segregation as determinants of what kind of civic education students will get, and the challenges of teaching controversial issues. We will explore theoretical, political, and educational perspectives, while maintaining a focus on classroom teachers and the difficult work they do to prepare students for participation in a vibrant civic culture. My additional goals are to facilitate your use of this body of work to inform your own scholarship and teaching; to enhance your ability to write coherent, thoughtful, and scholarly essays; and to support your skills and confidence in facilitating and participating in scholarly discussions with peers. I am also available to help you develop a research agenda if you are considering graduate studies.

Studující s ní budou během semestru formou seminářů probírat tyto základí otázky:

  • What makes a "good" citizen in a democracy?
  • What contextual issues in U. S. society are putting democratic citizenship education at risk?
  • What does some of the research say about how teacher beliefs shape democratic citizenship/civic education?
  • What are some ethical concerns to be mindful of in framing and selecting political issues for classroom discussion? What are some ethical concerns to be mindful of about teachers’ withholding and/or disclosing their political views?
  • What are some issues related to the civic identities of young people?
  • How/what do students learn and experience in a civics classroom?
  • How might we think about moving towards a critical pedagogy for democratic citizenship education?

Více informací naleznete v ISu; v září bude zveřejněn podrobný syllabus předmětu. Některé podrobnosti si už nyní můžete přčíst v tomto dokumentu.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info